sâmbătă, 14 ianuarie 2017

Das Kapital

...și alte cărți similare (inclusiv alea capitaliste) sunt niște porcării.
După cum știți, în timpul liber eu rezolv probleme fundamentale ale omenirii; așa că azi, mergând spre dm să-mi iau deodorant (L'Oreal Men Expert 96h, dar m-am răzgândit și n-am mai luat), am decis să mă ocup de supraviețuirea activităților.
Fiecare activitate (o linie aeriană, de exemplu) are nevoie de un motor care să transceadă oamenii, generațiile, sistemele. Doar astfel poți avea o continuitate de aproape 1000 de ani în activitate, precum berarii din poză. Până acum, singurul motor viabil pe care noi l-am găsit e profitul.
Par example, motorul din spatele lui "să se dea" și "să se facă" a dispărut în 1990, și evident că s-a ales praful de toate activitățile; acolo unde activitățile au fost puse în mișcare de profit, e în regulă.


De-acum, pe măsură ce tot mai mulți dintre noi urcă în vârful piramidei (lui Maslow), probabil că va apărea unul mai nou și mai eficient. Nu chiar imediat, ci o dată cu avansul în etapa în care doar 2% dintre noi lucrează.

Niciun comentariu: